петак, 10. децембар 2010.

ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ - ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ: ΠΟΙΟΣ ΞΕΠΕΡΝΑΕΙ ΠΟΙΟΝ ΣΤΟΝ ΦΙΛΟΤΟΥΡΚΙΣΜΟ;


ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ Ο ΦΙΛΟΤΟΥΡΚΟΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΙΣ
ΕΠΙ ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

ΕΚΔΙΔΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟΝ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗΣ
ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ, ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΤΟΥ ΚΑΥΚΑΣΟΥ
ΕΠΙΣΚΟΠΕΙΟΝ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ 19400, ΚΟΡΩΠΙ ΑΤΤΙΚΗΣ, Τ.Θ. 54, ΤΗΛ. 210 6020176, 210. 6021467

ΑΡΙΘΜ. ΤΕΥΧΟΥΣ 126 ΜΑΙΟΣ 2007
ντιαιρετικά — ντιοικουμενιστικά

Ο ΑΝΕΥ ΟΡΩΝ ΚΑΙ ΟΡΙΩΝ ΦΙΛΟΤΟΥΡΚΙΣΜΟΣ
ΤΟΥ «ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΚΩΝ/ΛΕΩΣ» ΑΘΗΝΑΓΟΡΟΥ (1)

ντί Προλόγου
Τά σα εδον τό φς τς δημοσιότητος σχάτως (σ.σ. τατα γράφονται τό τος 1993) ν σχέσει μέ τήν παράδεκτον πό πάσης πλευρς καί πιζημίαν διά τά συμφέροντα τς ρθοδοξίας καί το Γένους φιλοτουρκικήν πολιτικήν το Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαίου, εχον τεραστίαν πήχησιν. Πολλοί ναγνσται διατυπώνουν τό ρώτημα, άν α νέργειαι αταί το κ. Βαρθολομαίου, πως καί α νάλογαι νέργειαι φιλοτουρκισμο, το προηγηθέντος ατο Δημητρίου, ποτελον μεμονωμένα περιστατικά, ντάσσωνται ες τά πλαίσια κάποιου πολύ σκοτεινο νθελληνικο καί ντορθοδόξου σχεδίου. πάντησις ες τό ς νω ελογον ρώτημα εναι τι πρτος διδάξας κατά τρόπον προκλητικόν καί δίστακτον τόν νευ ρίων φιλοτουρκισμόν, μλλον τήν νευ ρίων τουρκοδουλείαν το θλιβερός θηναγόρας, Μασνος 33ου βαθμο, τόν ποον α σκοτειναί δυνάμεις τοποθέτησαν κατά τρόπον πραξικοπηματικόν ες τόν θρόνον τς Κωνσταντινουπόλεως, φο ξεδίωξαν πό τόν θρόνον τοτον, τόν κραιφν λληνα καί χθρόν το Βατικανο Πατριάρχην Μάξιμον.
φιλοτουρκισμός το θηναγόρου πρξεν λέθριος διά τήν ρθοδοξίαν καί διά τό Γένος, δία δέ διά τόν λληνισμόν τς Κωνσταντινουπόλεως, ποος, νερχόμενος ες κατοντάδας χιλιάδων ξοντώθη πό τούς Τούρκους καί τούς σκοτεινούς ποστηρικτάς των καί ντολοδότας των, πί τς ξιοθρηνήτου Πατριαρχείας το θηναγόρου καί πό τά παθ βλέμματα τούτου, ν μή καί κάτι χειρότερον.
Ε
ς τό παρόν τεχος δίδομεν νδεικτικς καί μόνον ες τήν δημοσιότητα ρισμένα στοιχεα διά τόν λέθριον φιλοτουρκισμόν το θηναγόρου. Θά πακολουθήσουν καί λλα, ετε ατοτελς, ετε ντασσόμενα ες βιβλίον σχετικόν μέ τόν λον βίον καί τήν πολιτείαν το θηναγόρα διά νά πληροφορηθ λος κόσμος περί τίνος κριβς πρόκειται.

ν θήναις τ 1.9.1993 (Ε.Η.)
+
ρχιμ. Κήρυκος Κοντογιάννης

θηναγόρας πρξεν κενος ποος ξύμνει συνεχς καί κατά τρόπον μετικόν τήν Τουρκίαν, ξυπηρέτει τά συμφέροντά της ες βάρος το λληνισμο, νέχθη καί συνεκάλυψε τήν καταστροφήν το λληνισμο τς Κωνσταντινουπόλεως καί πεδόθη ες σωρείαν τέρων ντεθνικν δραστηριοτήτων ν οκ στιν ριθμός
Ο
Πατριάρχαι τς Κωνσταντινουπόλεως πρξαν κατά τούς μακρούς αἰῶνας τς δουλείας το Γένους ο θνάρχαι το λληνισμο καί λων τν λοιπν, πό τό πέλμα τν Τούρκων, ρθοδόξων λαν. σάκις θωμανός δυνάστης πεπειράθη νά θίξη στω καί τρίχα τς κεφαλς το ποιμνίου των, ντέστησαν σθεναρς καί πάντοτε νικηφόρως. Χαρακτηριστικόν παράδειγμα τεκμηριώσεως τς στορικς ταύτης ληθείας ποτελε τό λεγόμενον «προνομιακόν ζήτημα», νακψαν ν τει 1890. Τότε Τουρκική Κυβέρνησις πεπειράθη νά μειώση κατά τι τά θναρχικά προνόμια το Οκουμενικο. τότε Οκουμενικός Πατριάρχης ντί νά κύψη δουλικς τήν κεφαλήν καί νά ποκύψη, τήν 24ην Δεκεμβρίου, το τους τούτου κήρυξε τήν Μεγάλην κκλησίαν ν διωγμ, δωκε ντολήν νά κλείσουν παντες ο πό τήν δικαιοδοσίαν του εροί Ναοί π' όριστον, καί κινητοποίησεν ες διαδηλώσεις τούς ρθοδόξους πληθυσμούς ν Κωνσταντινουπόλει, ωαννίνοις, Σμύρνη καί ες πλείστας λλας ποδούλους περιοχάς. ποτέλεσμα τς θαρραλέας ταύτης νεργείας το τότε Οκουμενικο Πατριάρχου πρξε τό νά δημιουργηθ παγκόσμιος σάλος, νά ξεγερθ διεθνής κοινή γνώμη ες βάρος τς θωμανικς Ατοκρατορίας καί νά ναγκασθ, πανικόβλητος, Σουλτάνος νά πισθοχωρήση καί νά μή τολμήση νά θίξη τά προνόμια το Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως καί το π' ατό ρθοδόξου πληρώματος. Ες τήν στορίαν το Οκουμενικο Πατριαρχείου πρξαν καί πλεστα λλα νάλογα περιστατικά. θηναγόρας το πρτος Οκουμενικός Πατριάρχης, μέ κόλουθον ν τούτω τόν διάδοχόν του Δημήτριον, (2) ποος νέπτυξε τουρκόδουλον πολιτικήν, μέ παντα τά ντεθεν φοβερά διά τόν λληνισμόν καί τήν ρθοδοξίαν ποτελέσματα, μεταξύ τν ποίων καί ο φοβεροί διωγμοί το Σεπτεμβρίου 1955, ο ποοι δήγησαν ες τήν ξόντωσιν το νερχομένου τότε ες κατόν πεντήκοντα χιλιάδας (150.000) λληνισμο τς Βασιλίδος τν Πόλεων, διωγμοί τούς ποίους θηναγόρας δολίως καί γκληματικς νέχθη καί συνεκάλυψεν. Εδικώτερον κ τς τουρκοδούλου πολιτικς το θηναγόρου πισημαίνονται, νδεικτικς καί μόνον, τά κόλουθα:
1. Τήν 10ην ουλίου 1940, πό τήν διότητά του το ρχιεπισκόπου Βορείου καί Νοτίου μερικς πηύθυνε ποιμαντορικήν γκύκλιον πρός παντας τούς ερες τς δικαιοδοσίας του, πρός τήν «ΑΧΕΠΑ», πρός τήν «ΓΚΑΠΑ» καί γενικώτερον πρός τήν ν μερικ μογένειαν, διά τς ποίας κάλει τούς πάντας νά πισκεφθον τό Τουρκικόν περίπτερον τς Διεθνος κθέσεως τς Νέας όρκης (Βλ. ΔΕΛΗΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, θηναγόρας Α΄, σελ. 64). νέργεια ατη το θηναγόρου πεσκόπτει καί πέτυχε νά ρη τήν διεθν πομόνωσιν ες τήν ποίαν ερίσκετο Τουρκία καί τήν ργήν το μερικανικο Λαο ν τ συνόλω του διά τά συντελεσθέντα ποτρόπαια γκλήματα, τ πιτελικ διαστρώσει καί κατευθύνσει το Βατικανο καί τν Ερωπαϊκν Κυβερνήσεων, κατά τήν Μικρασιατικήν Καταστροφήν λλά καί προηγουμένως πό τς μφανίσεως τς δυτικοκινήτου πό τόν Κεμάλ ττατούρκ συμμορίας καί ντεθεν, δηλ. πό το τους 1908 ως καί 1922, ες βάρος τν Χριστιανικν πληθυσμν τς θωμανικς Ατοκρατορίας (τοι θανάτωσις κατομμυρίων λλήνων καί ρμενίων, κπατρισμός τν Χριστιανικν πληθυσμν τς Μικρς σίας, το Πόντου καί τς νατολς πό τάς προαιωνίους στίας του, πυρπολήσεις καί διώξεις λοκλήρων πόλεων καί περιοχν, βιασμοί, ληστεαι καί λλα πρωτοφαν ασχη). θηναγόρας διά τς νεργείας του ατς, ντόνως προβληθείσης πό τάς μερικανικάς φημερίδας καί τά λλα μέσα διεκπεραιώσεως τς Τουρκικς προπαγάνδας, πέραν τν νωτέρω γκλημάτων συνεκάλυψε καί τά μεταγενέστερα ες βάρος το λληνισμο, ς λ.χ. τήν διακοπήν λειτουργίας τν λληνικν σχολείων ες τάς παραμεινάσας πό τουρκικήν κυριαρχίαν, λλά πό προνομιακόν καθεστώς, δυνάμει τν συνθηκν τς Λωζάνης καί τν Σεβρν, μιγς λληνικάς νήσους μβρον καί Τένεδον ν τει 1927, τήν ξόντωσιν τν κε ρθοδόξων πληθυσμν κλπ.
2. ταν λλάς κατεκτήθη παρά τν Γερμανοϊταλικν δυνάμεων το ξονος, συμπορευομένου τότε καί συνεργαζομένου μετά το Βατικανο ες τά κατά τς νθρωπότητος γκλήματά του, ο ν Κωνσταντινουπόλει μογενες παρέμειναν βοήθητοι καί προστάτευτοι ες τό λεος τν Τούρκων, καί πέστησαν τά πάνδεινα. Οτω, κτός τν λλων κατά τό τος 1941 ο λληνες τς Κωνσταντινουπόλεως, νερχόμενοι τότε ες κατοντάδας χιλιάδας, περιωρίσθησαν ες στρατόπεδα συγκεντρώσεως, ες τά βάθη τς Μικρς σίας, πόθεν λάχιστοι πέστρεψαν ζντες. Τό 1942 πεβλήθη ες τούς λληνας κεφαλικός φόρος, σοι δέ δέν δύναντο νά πληρώσουν στέλλοντο ες στρατόπεδα ργασίας. θηναγόρας, ποος, άν κινετο θά νάγκαζε μέσω τς μερικς τήν μή μπόλεμον Τουρκίαν νά σταματήση τήν νέαν ατήν γενοκτονίαν, σιώπησεν νόχως, συνεργήσας οτω, διά τς παραλείψεώς του ταύτης, ες τήν νέαν κατά το λληνισμο γενοκτονίαν. (3) Καθ' πασαν τήν διάρκειαν τς κατοχς τς λλάδος παρά τν δυτικν χιτλεροφασιστικν ρδν καί τν παραλλήλων χρονικς πρωτοφανν διωγμν ες βάρος το λληνισμο τς Κωνσταντινουπόλεως, θηναγόρας σύχναζεν ες τάς δεξιώσεις καί τάς λλας κδηλώσεις τν ν νωμέναις Πολιτείαις τς μερικς διπλωματικν ρχν τς Τουρκίας, τς ποίας γενικώτερον, χαρακτηριζομένης παρ' ατο, νυχθημερόν, ς «φιλτάτης Πατρίδος», προώθει τάς περατλαντικάς δημοσίας σχέσεις.
3. Μετά τήν
πελευθέρωσιν τς λλάδος θηναγόρας προώθησε τήν δημιουργίαν οκονομικς καί στρατηγικς σχύος τς, ς τήν χαρακτήριζεν, φιλτάτης Πατρίδος του Τουρκίας, σχύος, βεβαίως, ποβαινούσης ες βάρος το λληνισμο. ν δέν εχε φροντίση καί διά τοτο θηναγόρας Τουρκία οτε ες τήν Κύπρον θά δύνατο μετ' λίγα τη νά εσβάλη, οτε νά πειλ σήμερον τό Αγαον, τήν Θράκην καί τήν θνικήν πόστασιν τς λλάδος γενικώτερον. Οτω, ς ναφέρει ΔΕΛΗΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ νθ. νωτ. ν σελ. 84: « θηναγόρας κέρδισε τήν φιλία τν Τούρκων ς πρωτεργάτης το Δόγματος Τρομαν καί κ το τι θηναγόρας το πρτος ποος, σέ νύποπτο χρόνο, τηλεφώνησε στόν Τορκο πρεσβευτήν στήν Οάσιγκτων περί τς χορηγήσεως στήν Τουρκία μεγάλης οκονομικς βοηθείας».
4. Μετά τα
τα, καί φο θηναγόρας, ς ναγράφεται ες λλο σημεον το παρόντος, κατώρθωσε, κατόπιν τς κατά γκαγκστερικόν τρόπον γενομένης πομακρύνσεως κ το Πατριαρχικο Θρόνου το πατριώτου Πατριάρχου Μαξίμου το Ε΄, (4) ν συνωμοσία τν μερικανικν Μυστικν πηρεσιν, τς Τουρκικς Κυβερνήσεως καί ρισμένων θλιβερν παραγόντων το λληνικο πουργείου τν ξωτερικν, νά ναρριχηθ ντικανονικς καί ναξίως, ες τόν Οκουμενικόν Πατριαρχικόν Θρόνον, φθασεν ες τήν Κωνσταντινούπολιν, ν χορδας καί ργάνοις, καί μέ πρωτοφαν ες παγκόσμιον κλίμακα δημοσιότητα, τήν 25ην ανουαρίου 1949. κε τόν νέμενε καί τόν προσεφώνησεν Μητροπολίτης Ανου Γερμανός. θηναγόρας πήντησε, διατυπν οτω καί τάς οονεί προγραμματικάς δηλώσεις τς λεθρίας διά τήν ρθοδοξίαν καί διά τόν λληνισμόν Πατριαρχείας του. Παραθέτομεν τά δύο τατα κείμενα, ς δημοσιεύονται ες τό περιοδικόν «ρθοδοξία» τόμ. 24 σελ. 29 ως καί 35, νευ οουδήποτε σχολίου, διότι μιλον φ' αυτν. Επε, προσφωνν τόν θηναγόραν, λλην εράρχης το Πατριαρχείου τι κκλησία καί τό Γένος ναμένει πό τοτον νά περιφρουρήση «τά δίκαια τς κκλησίας καί το Γένους μν ς τά σεβάσθησαν ο αἰῶνες» καί «νά μεριμν πί πασν τν γίων ρθοδόξων κκλησιν». δού τί πήντησεν, πί λέξει θηναγόρας διά νά «ξεκαθαρίση» ξ ρχς ποος εναι καί τί σκέπτεται:
«
λλ' ληθς δέν ερίσκω λόγους παρκες πρός κφρασιν εχαριστιν μετά βαθυτάτης κτιμήσεως καί εγνωμοσύνης πρός τόν ξοχώτατον καί εκλε Πρόεδρον μν σμέτ νονο, τήν σεβαστήν Κυβέρνησιν καί λόκληρον τόν γενναον Τουρκικόν Λαόν, ν μέσω το ποίου καί γώ γεννήθην καί ζησα μέρας ετυχες…». Περαιτέρω δέ: «Ες τήν μερικήν φιλοξενήσαμεν κλεκτούς ντιπροσώπους τς Τουρκικς διανοήσεως το Τύπου καί τόν ρχιστράτηγον το Τουρκικο Στρατο. χομεν κε (μες ο Τορκοι) ρίστους διπλωμάτας. ενοια το Προέδρου Τρομαν πως ποστείλη με νταθα διά το διαιτέρου του εροπλάνου εναι μία πόδειξις κόμη τς γάπης του πρός τήν γαπητήν μν χώραν, τήν Τουρκίαν». Περαιτέρω δέ: «λλά καί ερύτερον κόμη χαίρω διά τάς προόδους τς χώρας μν τς Τουρκίας ες τά τόσα στάδια τς Κρατικς καί τομικς ζως, πό τήν πέροχον πνοήν το μεγάλου ναμορφωτο Μουσταφ Κεμάλ ττατούρκ, το νν ντιμοτάτου Προέδρου σμέτ νονο καί τς Κυβερνήσεως». Περαιτέρω δέ: «Μηδέν διακρινόμενος, πευθύνω σαύτως μετ' περάντου σεβασμο δελφικόν ν Χριστ σπασμόν καί πρός τούς σεπτούς ρχηγούς τν λλων Χριστιανικν κκλησιν, τς σεβασμίας Ρώμης, τς κκλησίας τς γγλίας, τς πισκοπελιανς καί τν λοιπν προτεσταντικν, χερα ρέγων καί ατος ες συνεργασίαν…». Περαιτέρω δέ: «Ετυχίαν δοκιμάζω μή διακρινόμενος καί ς πρός τά λοιπά θρησκεύματα. Διό καί θερμότατα χαιρετ τούς Μουσουλμάνους δελφούς τς κοινς γαπητς Πατρίδος Τουρκίας. Χαίρω πί τ δρύσει Μουσουλμανικς Θεολογικς Σχολς ν τ Πόλει μν ταύτη καί εχομαι πλήρη πιτυχίαν ες τό ργον ατς».
5. θηναγόρας ταν πρτος Οκουμενικός Πατριάρχης ποος, διά πρώτην φοράν πεσκέφθη τ 1949 καί τό 1952 ες τήν γκυραν τόν Πρόεδρον τς Τουρκικς Δημοκρατίας ς καί τούς λοιπούς πολιτικούς γέτας τς χώρας. Τό 1952 πεσκέφθησαν τήν Τουρκίαν ο τότε λληνες βασιλες (ΔΕΛΗΣΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, νθ. νωτ. σελ. 98). Ατά ντάσσονται, βεβαίως, ες τήν πιβληθεσαν παρά τν σκοτεινν ν μερικ δυνάμεων λληνοτουρκικήν προσέγγισιν κατ' τος 1950, ποβλέπουσαν ες τήν νίσχυσιν το φανατικο μισέλληνος καθολικο κροάτου καί χι ρθοδόξου Σέρβου δυνάστου τς Γιουγκοσλαβίας ωσήφ Ττο, ποος εχε συντελέσει ες τό νά αματοκυλισθ λληνικός λαός κατά τόν μφύλιον πόλεμον, παρά τήν λυσσώδη περί τούτου ντίδρασιν τς Ρωσίας καί το ωσήφ Στάλιν προσωπικς (βλέπετε καί πομνημονεύματα το Μίλοβαν Τζίλας).
6. θηναγόρας εχε δηλώσει κατ' πανάληψιν τι «Μετά τόν Θεόν χω τήν Πατρίδα μου Τουρκίαν». Καί καυχτο τι ν μερικ διετέλεσε πρεσβευτής τς Τουρκίας καί πηρέτης τν συμφερόντων ατς. Εχεν πίσης δηλώσει πί λέξει, πί τ πεντακοσιετηρίδι τς λώσεως τς Κωνσταντινουπόλεως, τοι ν τει 1953, πό το θρόνου το Οκουμενικο Πατριάρχου τι. « λωσις τς Κωνσταντινουπόλεως πρό πεντακοσίων τν πό τν Τούρκων το θέλημα θεο διά νά φέρη τό Τουρκικόν θνος τήν ερήνην ες τόν κόσμον» (βλέπετε φημερίδα « Φωνή τν ποδήμων» καί ναδημοσίευσιν τούτων ες τήν φημερίδα «Νέοι νθρωποι» τς 2ας Δεκεμβρίου 1988).
7. θηναγόρας τέλεσε μνημόσυνον ες τόν Πατριαρχικόν Ναόν τς Κωνσταντινουπόλεως, κατά τήν πέτειον τς λώσεως τς Βασιλίδος τν Πόλεων πό τν Τούρκων, πέρ ναπαύσεως τς ψυχς το πρώτου Τούρκου στρατιώτου ποος φονεύθη κατά τήν τελική πίθεσιν το Μωάμεθ το Πορθητο, τήν χουσαν ς ποτέλεσμα νά πέση μαχόμενος Κωνσταντνος Παλαιολόγος (βλέπετε φημερίδα « Φωνή τν ποδήμων» καί ναδημοσίευσιν κ ταύτης ες τήν φημερίδα «Νέοι νθρωποι» τς 9ης Δεκεμβρίου 1988).
8. ταν κατά τόν Σεπτέμβριον το 1955 γιναν, ες κτέλεσιν πιτελικο σχεδίου, πό τήν νοχον κάλυψιν, ν χι καί πό τήν ργάνωσιν, το Βατικανο καί το φανατικο παπικο τότε πουργο ξωτερικν τν νωμένων Πολιτειν τς μερικς Τζών Φόστερ Ντάλλες, θηναγόρας κάλυψε διά τς νόχου σιωπς του τά φοβερά τατα γεγονότα. πενθυμίζεται τι, ς προκύπτει κ τν σχετικν δημοσιευμάτων τς ποχς κείνης λλά καί τν πιγενομένων τοιούτων (βλέπετε νδεικτικς φημερίδα «Βραδυνή» τς 6ης Σεπτεμβρίου 1984, που καταχωρίζεται καί σχετική νακοίνωσις το «Συλλόγου τν ν θήναις Κωνσταντινουπολιτν» κτός τν λλων: πυρπολήθησαν πεντήκοντα ξ ν λειτουργία εροί Ναοί, βεβηλώθησαν παντα τά ρθόδοξα νεκροταφεα καί ρρίφθησαν κτός τν τάφων των τά στ λων τν κεκοιμημένων Πατριαρχν τς Κωνσταντινουπόλεως, κατεστράφησαν σχεδόν ν τ συνόλω των παντα τά σχολεα καί τά δρύματα τς μογενείας, δέκα ρθόδοξοι Χριστιανοί δολοφονήθησαν, ξακόσιοι τραυματίσθησαν σοβαρς, διακόσιαι λληνίδες γυνακες μολογημένως βιάσθησαν, τρες χιλιάδες κατοικίαι λεηλατήθησαν, τά ες πολλάς χιλιάδας νερχόμενα καταστήματα τν μογενν κατεστράφησαν ντελς, δεκάδες χιλιάδες πανικοβλήτων νθρώπων ναγκάσθησαν νά πάρουν τόν δρόμον τς προσφυγις, καί οτω συνετελέσθη, πλέον καί τρίτη λωσις. Κωνσταντινούπολις ρημώθη πό τόν ρθόδοξον λληνισμόν καί τό Πατριαρχεον παρέμεινε πλέον σχεδόν νευ ποιμνίου. Δέον νά τονισθ διαιτέρως, τι δέν θίγη οτε μία τρίχα τς κεφαλς καί οδέν περιουσιακόν στοιχεον θίγη τν ν Κωνσταντινουπόλει φραγκολεβαντίνων καί λληνικς προελεύσεως παπικν, τόσον το λατινικο τύπου σον καί τν ονιτν. Δηλαδή γένετο ,τι κριβς συνέβη κατά τήν καταστροφήν τς Σμύρνης ν τει 1922. Τό νοχον Βατικανόν σιώπησεν. σιώπησε δέ νόχως καί συνεργάτης το Βατικανο καί γλοιώδης μνητής το παπισμο θηναγόρας παρά τάς πεγνωσμένας κκλήσεις το ποιμνίου του.
9. Δέον νά σημειωθ τι χι μόνον σιώπησεν θηναγόρας κατά τήν τρίτην ατήν λωσιν τς Κωνσταντινουπόλεως, λλά καί, πιπροσθέτως, κάλυψεν κ τν στέρων τούς νόχους τν βανδαλισμν καί κατέβαλε πσαν δυνατήν προσπάθειαν, στε νά μή τιμωρηθον οτοι, περά τς Τουρκικς Δικαιοσύνης. Συγκεκριμένως τε μετά τήν πάροδον μηνν τινων πό τν πρωτοφανν τούτων βανδαλισμν, τοι πό τς συντελέσεως τς ναφερθείσης νεπανορθώτου θνικς καί κκλησιαστικς καταστροφς, μετά πό ξέγερσιν τν δίων τν Τούρκων, νετράπη πρωταγωνιστής τς καταστροφς ταύτης καί τότε πρωθυπουργός τς χώρας ντνάν Μεντερές, ψηλόβαθμος καί οτος τέκτων, ο ποοι δηγήθησαν διά νά λογοδοτήσουν νώπιον κτάκτου Στρατοδικείου, συνεδριάζοντος ες τήν γγύς τς Κωνσταντινουπόλεως νσον Πλάτην, γνωστήν ες τήν Τουρκικήν γλσσαν ς «νησί τν σκύλων»… ες τό δώλιον το κατηγορουμένου δικάζετο μεταξύ τν λλων γκληματιν, καί ντνάν Μεντερές, κλήθη δέ ς μάρτυς κατηγορίας καί θηναγόρας. Οτος, ρωτηθείς παρά το Προέδρου το Δικαστηρίου, νώπιον κατοντάδων καταπλήκτων δημοσιογράφων ξ λης τς γς, ψευδόρκησεν νσυνειδήτως καί επεν τι: «οδέν γνωρίζω διά τόν ρόλον το Μεντερές καί τν συνεργατν του ες τά γεγονότα τς 6ης Σεπτεμβρίου 1955». Παρά τήν ψευδορκίαν το θηναγόρου, πρός τιμήν τς Τουρκικς Δικαιοσύνης, ντνάν Μεντερές κατεδικάσθη ες θάνατον καί δηγήθη ες τήν γχόνην.
10. θηναγόρας, λίγα τη μετά τόν παγχονισμόν το τιμωρηθέντος παρά τς Τουρκικς Δικαιοσύνης ντνάν Μεντερές, τόν ποον, διά τς ψευδορκίας του νώπιον το Δικαστηρίου δέν κατώρθωσε νά διασώση, το καμε καί μνημόσυνον!!! δού σχετική εδησις κ το περιοδικο «Τρες εράρχαι», τεχος πριλίου 1959 « Οκουμενικός Πατριάρχης θηναγόρας τέλεσεν ες τόν Πατριαρχικόν Ναόν το Πατριαρχείου Δοξολογίαν πέρ το πρωθυπουργο τς Τουρκίας μετά δέ τοτο ψαλε τρισάγιον πέρ ναπαύσεως τς ψυχς τν φονευθέντων Τούρξων καί το Μεντερές επών: «πως Κύριος ναπαύση τάς ψυχάς ατν (νομαστί) ν κόλποις βραάμ, νθα ο δίκαιοι ναπαύονται»(!!!).
11. λλά καί ες λλας περιπτώσεις, προγενεστέρως καί μεθυστέρως, θηναγόρας τέλεσε μνημόσυνα πέρ ναπαύσεως τς ψυχς τν γωνισαμένων καί πεσόντων ες τούς κατά το λληνισμο καί τς ρθοδοξίας Τούρκων στρατιωτν. ναφερόμεθα, νδεικτικς καί μόνον, ες σχετικήν εδησιν δημοσιευθεσαν ες τήν φημερίδα «Χριστιανική Σπίθα», τεχος Μαϊου — ουνίου 1962, που, μεταξύ τν λλων, ναγράφονται καί τά κόλουθα: «ν δέ τ Πατριαρχικ Να τς Κωνσταντινουπόλεως νεπέμφθη πιμνημόσυνος δέησις πέρ τεθνεώτων Τούρκων».
12.
θηναγόρας εχεν ναρτήσει ες τό γραφεον του, παραπλεύρως τν φωτογραφιν τν ζώντων Τούρκων γετν καί τν φωτογραφίαν το ξοντώσαντος κατομμύρια Χριστιανν ρθοδόξων πρό, κατά καί μετά τήν Μικρασιατικήν Καταστροφήν πό το Κεμάλ ττατούρκ. Κεμάλ ττατούρκ, πενθυμίζομεν, τι το κορυφαος τέκτων καί δέν το κν Τορκος, λλά «ντονμές», τοι ξισλαμισμένος βραος κ Θεσσαλονίκης. Κεμάλ ττατούρκ συνυπρξε χρονικς μέ τόν θηναγόραν ες τήν πόλιν Μοναστήριον τς σημερινς πρώην Γιουγκοσλαβίας, πόθεν καί κ τς κε στρατιωτικς φρουρς ξώρμησαν ν τει 1908 ο λεγόμενοι «νεότουρκοι», χοντες τότε ψευδοπροοδευτικόν προσωπεον, στέλεχος τν ποίων το ρχθεν Κεμάλ ττατούρκ, ο ποοι, βραδύτερον ξώντωσαν τούς λληνες, τούς ρμενίους, τούς Σύρους καί τούς λοιπούς Χριστιανούς τς θωμανικς Ατοκρατορίας, πό τό γρυπνον βλέμμα καί πό τήν κατεύθυνσιν καί νίσχυσιν το Βατικανο καί τν Δυτικν Κυβερνήσεων.
13. Τήν κλε
δα ες τήν πρωτοφαν ταύτην καί παράδεκτον ντορθόδοξον καί νθελληνικήν συμπεριφοράν το θηναγόρου, τήν δίδει ν προκειμένω ποκαλυπτικός ρχιεπίσκοπος Βορείου καί Νοτίου μερικς άκωβος Κουκούζης, ποος ες συνέντευξίν του δημοσιευομένην ες τήν φημερίδα «κκλησιαστική λήθεια» τς 16ης Σεπτεμβρίου 1983, λέγει μεταξύ λλων, ναφερόμενος ες τάς καταστροφάς τς 6ης Σεπτεμβρίου 1955: «πετέλεσαν α καταστροφαί τό πρόσχημα τς προσεγγίσεως το θηναγόρα πρός τήν Δύσιν». Καί συμπληρομεν μες: Οχί πλς πρόσχημα, λλά καί προϋπόθεσιν. Διότι άν δέν εχεν ξοντωθ προηγουμένως τότε ες κατοντάδας χιλιάδας ψυχν νερχόμενος ρθόδοξος λληνισμός τς Κωνσταντινουπόλεως το δύνατον νά προδοθ, νοικτά πλέον, ρθοδοξία καί τό Γένος, καί νά παραδοθον παρά το θηναγόρα πό τό πέλμα το πάπα τς Ρώμης, ς μετ' λίγα τη, ες φαρμογήν καί ες κτέλεσιν προϋφισταμένου σχεδίου συνέβη. Καί τοτο διότι πάρχοντος ποιμνίου, προδότης καί λυκοποιμήν θηναγόρας θά ξεβάλλετο κλωτσηδόν κ το Πατριαρχείου, ς συνέβη, ν τει 1923, μέ τόν ξ σου θλιβερόν προκάτοχόν του Μελέτιον Μεταξάκην, ταν συνεκάλεσεν ες τήν Κωνσταντινούπολιν τήν ληστρικήν ψευδοσύνοδον διά τήν λλαγήν το Πατρίου ρθοδόξου ορτολογίου καί τήν εθυγράμμισίν του μέ τό παπικόν.
14.
νδεχομένη «δικαιολογία», τι, τάχα, θηναγόρας πρξε τουρκόδουλος καί τουρκόψυχος διά νά διασώση τό Πατριαρχεον εναι ψευδεστάτη καί ατόχρημα γελοία. Κωνσταντινούπολις, ς μπράκτως πεδείχθη, δέν κατεστράφη παρά τήν τουρκοδουλείαν το θηναγόρα, λλά νεκα ταύτης. σον ο Πατριάρχαι σαν συνεπες πρός τήν ρθοδοξίαν καί πρός τό Γένος, οδείς τόλμα νά γγίση τό ποίμνιόν των, καί μάλιστα ες ατήν τήν κτασιν. λλωστε «μεγαλοψυχία» ατη το θηναγόρα «πεβραβεύθη» παρά τν Τούρκων καί κ τν στέρων. Τό 1963 πηγορεύθη ες τούς λληνας τς Κωνσταντινουπόλεως νά ποκτήσουν πλείονα περιουσιακά στοιχεα πό σα εχον τό 1926. Τό 1964 κατηργήθη ντελς λληνική κπαίδευσις ες τάς νήσους μβρον καί Τένεδον. Τό 1971 Τουρκική Κυβέρνησις κλεισε τήν θεολογικήν Σχολήν τς Χάλκης. Εθύς μετά τατα κλεισε καί τό Πατριαρχικόν Τυπογραφεον. Μέ πρωτοφανες πιέσεις ξηναγκάσθησαν ες κπατρισμόν κ τν στιν των ο ναπομείναντες λάχιστοι λληνες ρθόδοξοι τς Κωνσταντινουπόλεως. Ο Τορκοι ρπασαν κινήτους λληνικάς περιουσίας ξίας δισεκατομμυρίων δολλαρίων. θηναγόρας, βεβαίως, καί πάλιν σιώπησεν. '\Ηδη ες τήν Κωνσταντινούπολιν χουν πομείνει μόνον μερικαί κατοντάδες γερόντων λλήνων. Μετ' λίγα τη, βάσει καί τν Διεθνν Συνθηκν, θά εναι δύνατος λειτουργία ν Κωνσταντινουπόλει το ξουνιτισμένου πλέον Οκουμενικο Πατριαρχείου καί κε παραμονή τν πιγόνων το θηναγόρου. θηναγόρας μως χει γκαίρως φροντίσει, κατ' φαρμογήν καί ες λοκλήρωσιν το σχεδίου περί ξοντώσεως το Οκουμενικο Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, περί το τί θά γίνη. φρόντισε νά δρύση τό λεγόμενον Πατριαρχικόν Κέντρον ες τό Σαμπεζύ τς λβετίας, που θά μεταφερθον, ς πόλυτα πλέον ποχείρια το Βατικανο, ο ξουνιτισμένοι ρασοφόροι το Οκουμενικο Θρόνου.
15. θηναγόρας το φανατικός τουρκόφιλος καί ρνητής τς ρθοδοξίας πό τς νηπιακς του κόμη λικίας. Καί ς κ τούτου δέν πελέγη τυχαίως διά τόν ρόλον καί διά τό ργον το θρησκευτικο καί το θνικο μειοδότου… δού τί μολόγησε δημοσία: «μες ες τό χωριό μας, ες τό πατρικό μας σπίτι, εχομεν δύο, τόν παπν καί τόν δερβίσην, τόν Δερβίς Κιαμήλ. ξωμολογούμεθα δέ καί λέγομεν τά μυστικά μας ες τόν Δερβίς Κιαμήλ, διότι ες τόν παπν δέν εχομεν μπιστοσύνην». (Ατά δήλωσεν κατά τήν χοροστασίαν του ες τόν ν Κωνσταντινουπόλει ρθόδοξον Ναόν το ν Γιαλ Πτωχοκομείου. δήλωσίς του ατη δημοσιεύθη ες τόν τύπον. Βλέπετε καί ναδημοσίευσίν της ες φημερίδας «Νέοι νθρωποι» τς 9ης Δεκεμβρίου 1988).
16. τουρκόδουλος νθελληνική καί ντορθόδοξος συμπεριφορά το θηναγόρα εχε προκαλέσει τήν γανάκτησιν το συνόλου τς κοινς γνώμης. νδεικτικς καί μόνον ναφέρομεν ν δημοσίευμα τς «Χριστιανικς Σπίθας», τεχος Αγούστου 1961, χον ς κολούθως:
« σημερινός Πατριάρχης ν καί λκη τήν καταγωγήν του ξ λλάδος, ν καί γεννήθη πί λληνικωτάτης χώρας τς πείρου… ο μόνοι νώπιον Τούρκων πισήμων καί νεπισήμων, λλά καί λλήνων κόμη, εκαίρως, καίρως, κούεται νά λέγη «εμαι Τορκος» κθειάζει τό μεγαλεον τς «μεγάλης πατρίδος του Τουρκίας» καί χει ναρτήσει ες αθουσαν τν Πατριαρχείων μεγάλην εκόνα το Κεμάλ, στις, σονδήποτε «μέγας» καί ν θεωρται πό τν μοεθνν του, δέν παύει νά εναι δήμιος καί ξολοθρευτής κατομμυρίων ρθοδόξων λλήνων».
Καί
ν δημοσίευμα πό τόν «ρθόδοξον Τύπον», τεχος Μα?ου 1965, χον ς κολούθως:
«
πό το 1949 μέχρι σήμερον τί δέν κούσαμεν κ το στόματός του! Πρός τί νά παναλάβωμεν; Τί νά επωμεν διά τήν «φιλτάτην του πατρίδα Τουρκίαν», διά τάς νευ νάγκης γλοιώδεις κολακείας πρός τό σλάμ, τό τί «να θεό πιστεύομεν πάντες» «ταν περιέρχωμαι ες μηχανίαν στρέφω τό βλέμμα μου πρός τήν εκόνα το ττατούρκ καί φωτίζομαι;» (Βλέπετε «ρθόδοξον Τύπον» Μάϊος 1965).
Τα
τα, λοιπόν, νδεικτικς, λίγα πό τά κατορθώματα το τελοντος μνημόσυνα τν κατά τήν λωσιν τς Κωνσταντινουπόλεως πεσόντων Τούρκων στρατιωτν καί φωτιζομένου πό τήν εκόνα το Κεμάλ ττατούρκ, ντάξιοι το ποίου σαν καί διάδοχός του Δημήτριος, λλά καί σημερινός Βαρθολομαος. λλά περί το τελευταίου τούτου χομεν γράψει σχετικς καί θά γράψωμεν περισσότερα, ς επομεν καί ες τόν πρόλογον, προσεχς.
Υ.Γ. το «Γνώσεσθε τήν λήθειαν». σως, επουν τινές, τι Βαρθολομαος δέν πρξε τόσον προκλητικός ες τήν «τουρκοφιλίαν» σον θηναγόρας καί Δημήτριος. πάντησις π' ατο εναι τι καθ' ν στιγμήν ες τούς νθρονιστηρίους λόγους των τε Δημήτριος καί ν συνεχεία σημερινός Βαρθολομαος δήλωσαν, τι θά βαδίσουν πί τς γραμμς τν προκατόχων των καί δή το θηναγόρου τοτο, καί μόνον σημαίνει τι οτοι εναι πολύ χειρότεροι το θηναγόρου.
(1) Καί
πίσης κόλουθον τόν νν αρετικόν (φιλοπαπικόν καί οκουμενιστήν) Πατριάρχην Κων/λεως Βαρθολομαον.
(2) Διά τήν γενοκτονίαν το Ποντιακο λληνισμο (1919) γράψαμεν καί δημοσιεύσαμεν ν τει 1997 μικράν μελέτην — μιλίαν πό τόν τίτλον: «Τό λοκαύτωμα το Πόντου πηγή θνικν καί θρησκευτικν νατάσεων».
(3) Δυστυχ
ς καί οτος ναγκάσθη νά κολουθήση τό νέον παπικόν μερολόγιον.

Нема коментара:

Постави коментар