четвртак, 9. децембар 2010.

ΤΟ «ΒΑΠΤΙΣΜΑ» ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΔΗΜΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ


ΤΟ «ΒΑΠΤΙΣΜΑ» ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΔΗΜΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ

διδασκαλία το γίου Νικοδήμου πί το θέματος το βαπτίσματος εναι σύμφωνος μέ τήν διδασκαλία τς Μίας, γίας, Καθολικς καί ποστολικς κκλησίας, καί παρουσιάζει μεγάλο νδιαφέρον καί ες τήν ποχήν μας, καί πορ πώς δέν παρεχάραξε καί ατήν παπόφρων πιμελητής τς κδόσεως, ποος, ς γνωστόν, παρεχάραξε πολλά σημεα τν ποσημειώσεων το Πηδαλίου, προσθέσας δικά του παπικά φρονήματα. (Βλέπε Πρόλογον το Πηδαλίου ες τήν τελευταίαν του κδοσιν).
Τό θέμα α
τό το «βαπτίσματος τν αρετικν καί τν σχισματικν» πησχόλησε τήν καινοτόμητον γνησίαν ρθόδοξον κκλησίαν πό τς δημιουργίας το νεοημερολογιτικο σχίσματος. Τήν πησχόλησε διττς καί σον φορ τήν ντιμετώπισιν το «βαπτίσματος» τν Παπικν, ες τούς ποίους κυρίως ναφέρεται γιος Νικόδημος, τό ποον οδέποτε καμε δεκτόν, λλά καί το «βαπτίσματος» τν νεοημερολογιτν, ο ποοι πέραν το τι κατέστησαν π’ ρχς σχισματοαιρετικοί καί λατινόφρονες (διότι νεοημερολογιτισμός εναι καταδεδικασμένος πό Πανορθοδόξων Συνόδων καί πό τό πλήρωμα τς κκλησίας ς «φραγκιά», λλά εσήχθη καί ς οκουμενισμός).

Ε
ναι ποδεδειγμένον, τι ο νεοημερολογται μφορούμενοι πό τό πνεμα το παποοικουμενισμο καί πό τόν φόβον «μή πνίξουν τό παιδί» κατήργησαν τόν ρθόδοξον τύπον το βαπτίσματος καί φαρμόζουν τό παπικόν ράντισμα τό δι’ πιχύσεως, τά ποα, σύμφωνα μέ τήν διδασκαλίαν τς κκλησίας τήν ποίαν συνοψίζει ες τό ερόν Πηδάλιον γιος Νικόδημος, πρέπει νά παναλαμβάνωνται.ν τει 1983 ερά Σύνοδος τς καινοτομήτου γνησίας ρθοδόξου κκλησίας, ξέδωσε πόφασιν διά τό πς γίνεται δεκτόν τό «διά ραντίσματος δι’ πιχύσεως βάπτισμα» τν νεοημερολογιτν. Κατά τήν πόφασιν, φ΄ σον δέν γιναν κανονικά α τρες καταδύσεις καί ναδύσεις, τό «βάπτισμα» εναι δεκτον καί παναλαμβάνεται. π’ ατο εχομεν κάνει ς ρχιγραμματεύς σχετικήν Εσήγησιν, τήν ποίαν εχομεν σκοπόν νά δημοσιεύσωμεν, λλά ερομεν ες τό διαδίκτυον παρομοίαν εσήγησιν, νεοημερολογίτου Κληρικο, (το ρχιμανδρίτου Μαξίμου, γουμένου της Ι.Μ. Αγίου Διονυσίου του εν Ολύμπω, μέ τόν τίτλον « στάσις το γίου Νικοδήμου το γιορείτου ναντι τν αρετικν καί ναβαπτισμός», ποία γινε ες τό συνέδριον τς κε Μητροπόλεως, μέ θέμα: «ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΓΕΝΕΣΗ - ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ - ΔΙΑΨΕΥΣΕΙΣ» τό 2004).

Α
τήν θεωρήσαμεν ς πλέον κατάλληλον νά δημοσιεύσωμεν ες τό μέτερον LIVE JOURNAL, διότι εναι τς γραφίδος νός νεοημερολογίτου καί θά γίνη περισσότερον πιστευτή πό τούς νεοημερολογίτας. Καί τοτο διότι γνωρίζω, τι εναι τοιαύτη προκατάληψις τν νεοημερολογιτν ναντίον μας, ( ποία καταντ καί ες τήν αρεσιν τς «γνωσιμαχίας» κατά τόν ερόν Δαμασκηνόν), στε τήν λήθεια (ν προκειμένω τήν διδασκαλίαν τν Πατέρων), ταν τήν πικαλούμεθα μες, νά τήν πορρίπτουν, ταν μως τήν πικαλονται ο διοι, νά τήν ποδέχωνται «ν θριάμβω», στω καί ν ξεσκεπάζει ατούς τούς δίους ς ρνητάς τς ληθείας....


«
στάσις το γίου Νικοδήμου το γιορείτου ναντι τν αρετικν καί ναβαπτισμός. Από τον Αρχιμανδρίτη Μάξιμο, Ηγούμενο της Ι.Μ. Αγίου Διονυσίου του εν Ολύμπω. Από την Εσήγηση στό συνέδριο: «ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΓΕΝΕΣΗ - ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ - ΔΙΑΨΕΥΣΕΙΣ» 20 - 24 Σεπτεμβρίου 2004. γιος Νικόδημος, γνήσιος πόγονος τς ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας, κολουθε τήν διδασκαλία τς ρθοδοξίας στηριζόμενος στούς γίους καί Θεοφόρους Πατέρες....

λλά καί στάση του πέναντι στούς αρετικούς τς κκλησίας εναι χαρακτηριστική καί μφορεται πό τό πνεμα τν μεγάλων Πατέρων τς κκλησίας. Γιά τό θέμα το ναβαπτισμο, πού μο νετέθη νά παρουσιάσω στό παρόν συνέδρειο, γιος Νικόδημος κάνει κτενέστατα σχόλια, στηριζόμενος στούς ξς Κανόνες : 1) στόν μστ΄ (46) τν γίων ποστόλων, 2) στόν ζ΄ (7) τς Δευτέρας Οκουμενικς Συνόδου καί 3) στόν #ε΄ (95) τς κτης Ο᾿ἰκουμενικς Συνόδου.

1.
46ος ποστολικός Κανών λέγει πί λέξει τά ξς : «πίσκοπον Πρεσβύτερον αρετικν δεξαμένους βάπτισμα θυσίαν, καθερεσθαι προστάσσομεν, τίς γάρ συμφώνησις Χριστο πρός βελίαρ; τίς μερίς πιστ μετά πίστου;».
Δέν μπορε
νά εναι ληθινόν τό βάπτισμα τν αρετικν καί σχισματικν σχολιάζει γιος Νικόδημος, ναφερόμενοςστήν Σύνοδο τν 84ων πισκόπων τς, πό τόν πίσκοπον Καρχηδόνος Κυπριανόν, ποία ξέδωσε κανόνες ναλόγους πρός τόν παραπάνω ποστολικόν, γιατί δέν πάρχουν πολλά βαπτίσματα. Σύμφωνα μέ τό ποστολικό ρητό «Ες Κύριος, μία Πίστις ν Βάπτισμα», ο αρετικοί φ᾿ σον δέν εναι μέσα στήν ληθινή πίστη τς Καθολικς ρθοδόξου κκλησίας δέν μπορον νά χουν ληθινό Βάπτισμα. ν εναι ληθινό τό Βάπτισμα καί τν αρετικν καί σχισματικν, ληθινό καί τν ρθοδόξων, τότε δέν θά χωμε ν Βάπτισμα, καθώς Παλος βο, λλά δύο, «περ τοπώτατον». Ατς τς Συνόδου τόν κανόνα «πεσφράγισε» καί κτη Οκουμενική, μέ τόν β΄ κανόνα της, πότε περί ο λόγος κανών πό κανών τοπικς γίνεται κανών οκουμενικς Συνόδου.λλά καί Φιρμιλιανός πού χρημάτισε ξαρχος στήν Σύνοδο το κονίου καί τόν ποον Μ. Βασίλειος στόν α΄ κανόνα τόν νομάζει «δικόν του», ς πίσκοπον Καισαρείας κυρώνει καί πορρίπτει τό Βάπτισμα τν αρετικν. «Δέν εναι δυνατόν», λέγει «νά σχυρισθ νά πιστεύση κανείς τι μόνον πίκλησις τν τριν νομάτων τς γ. Τριάδος εναι ρκετή πρός φεσιν τν πλημμελημάτων καί πρός τόν γιασμόν το Βαπτίσματος», ν πρτα καί κενος πού βαπτίζει δέν εναι ρθόδοξος. Συμφωνε μέ τήν γνώμην ατήν καί Μ. Βασίλειος, τούς κανόνες το ποίου «πεσφράγισεν» κτη Οκουμενική Σύνοδος. «πώλεσαν, λέγει, τήν Χάριν το γίου Πνεύματος ο αρετικοί καί σχισματικοί καί διεκόπη μετάδοσις ατς πό τήν στιγμή πού πεμακρύνθησαν πό τήν Καθολικήν κκλησίαν. Μεταβιβασθέντες δέ στήν τάξη τν λαϊκν, οτε χάρισμα πνευματικόν χουν, οτε νά βαπτίζουν νά χειροτονον χουν ξουσίαν, καί ο ξ ατν βαπτιζόμενοι, πρέπει νά ξαναβαπτίζονταιμέ τό ληθινόν τς Καθολικς κκλησίας βάπτισμα». Καί ν μέ τόν α΄ κανόνα του ποδέχεται τήν γνώμην ρισμένων πατέρων τς Μ. σίας πού κατ᾿ οκονομίαν δέχονται τό βάπτισμα τν σχισματικν, μέ τόν 47ον Κανόνα του ναφέρει τι «κενος σέ ντίθεση μέ τούς παραπάνω πατέρας, λους τούς βαπτίζει».
Τήν
δια γνώμη χει καί Μ. θανάσιος το ποίου καί ατο τούς λόγους «πεσφράγισεν» κτη Οκουμενική Σύνοδος. Στόν τρίτο λόγο του κατά ρειανν λέγει τά ξς : «Ο ρειανοί κινδυνεύουν καί ες τό πλήρωμα το μυστηρίου, δηλαδή το βαπτίσματος. Διότι ν τελείωσις το Βαπτίσματος δίδεται μέ τήν πίκληση το Πατρός καί το Υο ο δέ ρειανοί δέν θεωρον Πατέρα ληθινόν, μέ τό νά ρνονται τόν ξ ατο μοιον τς οσίας Υόν ληθινόν καί ναπλάττοντες μέ τήν φαντασίαν τους λλον κ μή ντων κτιζόμενον, πς τό τελούμενον βάπτισμα δέν εναι τελείως νωφελές καί μάταιον»; Καί φαίνεται μέν κατά προσποίηση τι εναι βάπτισμα, άλλά στήν οσία δέν παρέχει καμμία βοήθεια στήν πίστη καί τήν εσέβεια.
πίσης γιος Γρηγόριος Θεολόγος, πευθυνόμενος πρός τούς ρειανούς καί Μακεδονιανούς, τούς θεωρε κατηχουμένους. «άν κόμη χωλαίνης, λέγει, καί δέν καταδέχεσαι τό τέλειον τς Θεότητος το Υο καί το Πνεύματος, ζήτησε λλον νά σέ βαπτίση μλλον επεν νά σέ πνίξη ν τ βαπτίσματι, πειδή γώ δέν χω δειαν νά χωρίζω τήν Θεότητα το Υο καί το Πνεύματος πό τήν Θεότητα το Πατρός καί νά σέ καταστήσω νεκρόν . . . πειδή ποια πό τίς τρες ποστάσεις καταβιβάσης πό τ ξίωμα τς Θεότητος, λην τήν γία Τριάδα καταβιβάζεις πό ατό καί τόν αυτόν σου στερες πό τήν τελείωση το Βαπτίσματος». παραίτητος λοιπόν ρος γιά τήν τελείωση το Βαπτίσματος ρθή πίστη. γιος ωάνης Χρυσόστομος στήν μιλία του «ες τό ν ρχ ν Λόγος» ναφέρει τι «τν αρετικν τά συστήματα βάπτισμα μέν χουν, δέν χουν μως φώτισμα. Βαπτίζονται κατά τό σμα κατά δέ τήν ψυχή δέν φωτίζονται».μοίως καί ο λλοι Πατέρες κατά τόν διο τρόπο διδάσκουν τι «οδείς αρετικός παρέχει γιασμόν διά τν μυστηρίων» καί «τό τν δυσεβν βάπτισμα οχ γιάζει».

2.
7ος μως κανών τς Β᾿ Οκουμενικς Συνόδου καί 95ος τς κτης δέν πέβαλαν σέ λους τούς αρετικούς τό βάπτισμα σύμφωνα μέ τόν παραπάνω ποστολικό κανόνα καί τούς κανόνας τν λοιπν Πατέρων, πού ναφέρθηκαν, ν καί δια κτη Οκουμενική Σύνοδος στόν β΄ κανόνα της, τούς δέχθη. λλων αρετικν δέχθησαν τό βάπτισμα καί λλων χι.
Γιά νά γεφυρώσει ατή τή διαφορά γιος καί νά λύση τήν πορία, σέ σους δέν μπορον νά ντιληφθον ρθόδοξα τήν διακυβέρνηση τς κκλησίας, ναφέρει τά ξς :Στήν κκλησία φυλάττωνται δύο εδη κυβερνήσεως καί διορθώσεως τν σφαλμάτων. Τό να νομάζεται κρίβεια, τό δέ λλο νομάζεται Οκονομία καί Συγκατάβαση. Μέ ατά τά δύο ο το Πνεύματος οκονόμοι κυβερνον τήν σωτηρία τν ψυχν, πότε μέ τό να πότε μέ τό λλο. Ο γιοι πόστολοι καί ο προμημονευθέντες γιοι, φήρμοσαν τήν κρίβεια καί πέβαλαν τελείως τό βάπτισμα τν αρετικν. Ο δύο δέ Σύνοδοι μετεχερειρίσθησαν τήν οκονομία. Καί λλων δέχθησαν τό βάπτισμα (ρειανν καί Μακεδονιανν) λλων δέ χι (Ενομιανν κ.λ.π.). Καί οκονόμησαν τσι τά πράγματα πρτον πειδή κατά τήν ποχή τς Β᾿ Οκουμενικς Συνόδου κμαζαν ο ρειανοί καί Μακεδονιανοί ο ποο χι μόνον σαν κατά τό πλθος πολλοί, λλά εχαν καί μεγάλες δυνάμεις, κοντά στούς Βασιλες καί ρχοντας καί τήν Σύγκλητον. Μέ ατόν τόν τρόπο πίστευαν τι θά τούς λκυαν στήν ρθοδοξία καί θά τούς διώρθωναν εκολώτερα. Καί δεύτερον ντελήφθησαν ο Πατέρες τι μέ τήν οκονομία δέν θά τούς ρέθιζαν οτε θά τούς ξαγρίωναν ναντίον τς κκλησίας, στε νά γίνη μεγαλύτερο κακό, καί πως λέγει χαρακτηριστικά, «οκονομήσαντες τούς λόγους ατν ν κρίσει ο Θεοι Πατέρες, συγκατέβησαν νά δεχθον τό βάπτισμα ατν». ξ ατίας ατς τς συγκαταβάσεως κτη Οκουμενική Σύνοδος λθε σέ ντίθεση καί μέ τόν αυτό της καί μέ τήν Β᾿ Οκουμενική. Μέ τόν αυτό της λθε σέ ντίθεση γιατί μέ τόν β΄ κανόνα της δέχθη τούς ποστολικούς κανόνες, τούς κανόνες τς Καρχηδόνος καί τν λλων Πατέρων, ν μέ τόν 95ο δέν πέβαλλε λων τν αρετικν τό βάπτισμα. Μέ τήν Β΄ Οκουμενική δέ διότι δέχθη τήν κρίβεια τν ποστολικν κανόνων καί τν λοιπν Πατέρων ν κενοι δέχθησαν τό βάπτισμα ρισμένων αρετικν. Μέ ατόν τόν τρόπο φησαν νά ννοήσουμε τι στήν κκλησία σχύουν καί τά δύο καί κρίβεια καί κατά τάς περιστάσεις Οκονομία.
Δεύτερος λόγος πού συγκατέβησαν ο Πατέρες τούς μέν ρειανούς καί Μακεδονιανούς νά τούς δεχθον χωρίς ναβαπτισμό, τούς δέ Ενομιανούς καί Σαβελιανούς πού εναι σοδύναμοι στίς αρετικές δοξασίες νά τούς ναβαπτίσουν, εναι τό γεγονός τι, ο πρτοι «φύλαττον παράλακτον καί τό εδος καί τήν λην το βαπτίσματος τν ρθοδόξων» καί βαπτίζοντο κατά τόν τπο τς Καθολικς κκλησίας, τολάχιστον πρό τς συγκλήσεως τς Β΄ Οκουμενικς Συνόδου. ν ο δεύτεροι, τν ποίων τό βάπτισμα δέν δέχθησαν, παραχάραξαν τήν τελετή το βαπτίσματος καί διέφθειραν ετε τόν τρόπο το εδους, δηαλδή τν πικλήσεων, ετε τήν χρήση τς λης, δηλαδή τν καταδύσεων καί ναδύσεων, βαπτιζόμενοι μέ μία μόνο κατάδυση. Γεγονός εναι τι δεύτερος τοτος λόγος τς φαρμογς τς οκονομίας δέν εναι σχυρός. σχυρότερος εναι πρτος λόγος πού ναφέρθηκε.

3. Κάνοντας
γιος Νικόδημος λη ατή τήν στορικοεκκλησιαστική ναφορά, χωρίς νά τήν θεωρ῀ῇ περιττή, τήν προβάλλει ς ναγκαιότατη γιά λους τούς καιρούς κυρίως μως στήν σύγχρονη ποχή που γίνεται μεγάλη λογοτριβή καί προκαλε μεγάλη μφισβήτηση τό τν Λατίνων βάπτισμα. τριβή δέ δέν γίνεται μόνο μεταξύ μν τν ρθοδόξων καί τν Λατίνων, λλά καί μεταξύ μν καί τν Λατινοφρόνων.
Δέν διστάζει δέ νά τοποθετηθ
ξ ρχς εθέως. τι σύμφωνα μέ ατά πού επώθηκαν, τό βάπτισμα τν Λατίνων εναι ψευδώνυμο Βάπτισμα. Γι᾿ ατό οτε μέ τό λόγο τς κριβείας γίνεται δεκτό, οτε μέ τό λόγο τς Οκονομίας. Μέ τό λόγο τς κριβείας δέν γίνεται δεκτό πρτον γιατί εναι αρετικοί. Τό τι εναι αρετικοί δέν χωράει καμμιά μφισβήτηση. Παραπέμπει στόν γιώτατο Πατριάρχη εροσολύμων Δοσίθεο, τόν νομαζόμενον Παπομάστιγα, ποος ποδεικνύει τίς αρετικές κακοδοξίες τν Λατίνων. ς πίσης καί στόν γιο Μάρκο τόν πίσκοπο φέσου τόν Εγενικό, ποος παρρησία λέγει τά ξς : «μες δι᾿ οδέν λλον πεσχίσθημεν τν Λατίνων λλ᾿ τι εσιν, ο μόνον σχισματικοί, λλά καί αρετκοί». λλά καί τό γεγονός τι τόσους αἰῶνες ποστρεφόμαστε τούς Λατίνους, ς αρετικούς, τούς βδελυττόμεθα, καθώς καί τούς ρειανούς καί Σαβελλιανούς καί τούς πνευματομάχους Μακεδονιανούς. φ΄ σον λοιπόν εναι αρετικοί, χι μόνον δέν μπορομε, π΄ οδενί λόγω νά νωθομε μαζί τους, λλά καί ς πωλέσαντες τήν νεργό Χάρι το γίου Πνεύματος, τούς θεωρομε οσιαστικά βάπτιστους. Δεύτερον δέν γίνεται δεκτό οτε μέ τόν λόγο τς Οκονομίας, πειδή δέν φυλάττουν τίς τρες καταδύσεις στόν βαπτιζόμενο, πως ς ρθόδοξος κκλησία παρέλαβε πό τούς ποστόλους καί Πατέρας. Καινοτομήσαντες πρτοι τό ποστολικόν Βάπτισμα ρίχνουν μέ μία δέσμη τριχν στό μέτωπο το βρέφους λίγες ρανίδες δατος. «ν τρισί γάρ καταδύσεσι καί σαρίθμοις τος πικλήσεσι τό Μυστήριον το Βαπτίσματος τελειοται, ναι καί το θανάτου τύπος ξεικονισθ καί τ παραδόσει τς θεογνωσίας τάς ψυχάς φωτισθμεν ο βαπτιζόμενοι», μαρτυρε Μ. Βασίλειος.φ᾿ σον λοιπόν σύμφωνα μέ τά παραπάνω ο Λατίνοι δέν μπορον νά τελειώσουν ς αρετικοί καί παραχαράκτες τό ν Βάπτισμα τς κκλησίας, πειδή πώλεσαν τήν τελεταρχική Χάρη, στω κι ν προφέρουν τίς τρες πικλήσεις τς γίας Τριάδος, γιος φιστ τήν προσοχή σ᾿ κείνους πού δέχονται τό ράντισμα τν Λατίνων. χουν καθκον νά στοχασθον τί θά ποκριθον στήν αθεντία το ποστολικο Κανόνος καί τν λοιπν Πατέρων πού διδάσκουν τά ντίθετα. Προβάλλουν λέγει οί δεφένσορες ατοί το Λατινικο ψευδοβαπτίσματος τό τι κκλησία μας συνήθισε νά τούς δέχεται, κατά τήν πιστροφή τους μέ γιο Μρο. Καί ατό κόμη ν γίνεται φανερώνει καθαρά τι, συμβαίνει πειδή εναι αρετικοί.
Ο
τε μπορε κκλησία σήμερα νά μεταχειρισθ τήν Οκονομία τς Β΄ καί Στ΄ Οκουμενικς Συνόδου. Διότι ο θεοι Πατέρες πού φήρμοσαν τήν Οκονομία, παραμερίζοντας προσωρινά τούς ποστολικούς κανόνας μέ τήν λπίδα τς πιστροφς των πέτυχον το σκοπο τούτου. Καί μέ τήν οκονομία ατή ο αρετικοί γιναν μερώτεροι καί πέστρεψαν στήν εσέβεια καί σέ λίγους χρόνους τελείως ξέλιπον μειναν πολύ λίγοι.

Δέχεται
γιος τι καλς ο πρό μν Πατέρες οκονόμησαν καί ποδέχθηκαν μέ Θεο Μρο τούς Λατίνους τς ποχς κείνης, διότι Παπισμός τότε κμαζε καί κατεχε λες τίς δυνάμεις τν Βασιλείων τς Ερώπης, τό δέ δικό μας Βασίλειο πνεε τά λοίσθια. ταν τότε νάγκη νά γίνη ατή οκονομία, γιά νά μή ξεγείρη πάπας τά λατινικά γένη ναντίον τν νατολικν, στε νά αχμαλωτίζουν καί νά φονεύουν καί μύρια λλα κακά καί δεινά νά πράττουν. Τώρα μως πού λύσσα το παπισμο δέν σχύει καί Θεία Πρόνοια κατέβαλε τήν πηρμένην φρύν τν παπικν, τί χρειάζεται πλεόν οκονομία ; οκονομία χει μέτρα καί ρια, καί δέν εναι παντοτινή καί όριστη. Τή στιγμή μάλιστα πού στόν παπισμό συνεχίζει νά πάρχει νυποχώρητη καί σατανική πιμονή στήν αρεση. γιος Θεοφύλακτος Βουλγαρίας ναφέρει τά ξς : « κατ᾿ οκονομίαν λοιπόν ποιν τι, οχ ς πλς καλόν τοτο ποιε, λλ᾿ ς πρός καιρόν χρειδες». Εναι κακή οκονομία λέγει γιος Νικόδημος ατή πού οτε τούς Λατίνους μπορομε νά πιστρέψωμε, λλά καί μες γινόμεθα παραβάται τν ερν κανόνων, δεχόμενοι τό ψευδοβάπτισμα τν αρετικν. «Οκονομητέον γάρ νθα μή παρανομητέον» λέγει γιος Χρυσόστομος. ως του φαρμοσθ οκονομία, πάντως ο νατολικοί βάπτιζον τούς Δυτικούς καθώς μαρτυρε ν Λατεραν τς Ρώμης τοπική Σύνοδος το 1215. Καί τι δέν λειτουργοσαν σέ ναούς πού πρότερον λειτούργησαν ο Λατίνοι, ν πρτα δέν καναν γιασμό.

Τ
ς οκονομίας λοιπόν παρελθούσης, κρίβεια καί τήρηση τν Κανόνων τς κκλησίας παίρνουν τήν φυσική τους θέση».

Нема коментара:

Постави коментар